Skolan först i Luleå

För den som varit uppmärksam under mandatperioden har Socialdemokraterna styrt ihop med Moderaterna under hela perioden och vi är nu inne på kommunens fjärde kommunstyrelseordförande. Mandatperioden har varit allt annat än stabil.
Socialdemokraterna är trötta och saknar både visioner och ledarskap att leda kommunen, det är därför dags för ett maktskifte i Luleå.

Liberalerna Luleå tar därför på sig ledartröjan för en nyordning i kommunhuset.
Luleå behöver ett nytt och lyssnande ledarskap som inte ignorerar sina medborgare.

Vi kommer:

• Prioritera skolan först i alla lägen
  • Vända den negativa trenden inom företagsklimatet som S och M tillåtit ske under denna mandatperiod.
  • Se till att omsorgen stärks så att ingen glöms bort.

Det krävs inte magi för att få Luleå på fötterna, det krävs en vilja och ett gott ledarskap!

Luleå lyckas om skolan, omsorgen och företagsklimatet är i toppklass!

Liberalerna Luleå är skolpartiet i Luleå.

Vi gillar och försvarar skola och utbildning varje dag för att allt börjar med kunskap och kunskap ger människor möjlighet att växa och utvecklas. En bra skola behöver duktiga lärare och därför anser vi att det är viktigt att höja statusen på läraryrket och att se till så att Luleås skolor även i fortsättningen har duktiga och engagerade lärare. Framtiden börjar i klassrummet.

• Vi kommer prioritera mer resurser till skolan under kommande mandatperiod och är redo att sätta skolan först alla dagar i veckan. Våra elever ska ha den bästa möjliga starten i livet.
  • Lärarlönerna ska höjas under mandatperioden för att kunna behålla kunniga lärare men också för att attrahera nya.
  • Vi säger nej till ogenomtänkta nedläggningar av landsbygdsskolor.